Print
2e leerjaar
Leervakken, methodes, werkvormen
Taal (methode Taalkanjers)
- Spreken en luisteren
- Lezen
Verschillende leesvormen: technisch en begrijpend lezen, groepslezen, voorlezen, creatief lezen, ... - Taaldenken
Uitbreiding van woordenschat en denkvermogen (rijmen, spreekwoorden, samenstellingen, verkleinwoorden, …)
Verschillende woordsoorten: zelfstandige naamwoorden en bijvoeglijke naamwoorden - Spelling
Spellingsmoeilijkheden in woordpakketten + dictees - Schrijven (methode Karakter)
- letterverbindingen: september-oktober
- hoofdletters aanleren: november-juni
Wiskunde (methode Wiskanjers)
- Getallen/bewerkingen
uitbreiding van de getallenlijn + bewerkingen (+ en –) t.e.m. 100.
maal- en deeltafels worden gelijktijdig aangeleerd voor de paasvakantie; inoefening in het derde trimester (tafeldiploma) - Meten: liter, halve liter, dl, cl meter, halve meter, cm, kg, halve kg, uur, half uur, kwart voor/over
- Meetkunde : soorten lijnen, soorten hoeken, vlakke figuren, patronen, oriënteren
- Toepassingen : enkelvoudige vraagstukken over de leerstof van getallen, metend rekenen en meetkunde.
Wereldoriëntatie (methode Wereldkanjers)
Actuele thema’s vertrekkend vanuit de leefwereld van het kind + Karrewiet
Muvo (Muzische vorming)
Plezierbeleving aan volgende domeinen: beeld, drama, muziek, beweging, media, taalinitiatie Frans.
Leren leren
agenda correct invullen
leren plannen aan de hand van een toetsenwijzer (W.O.)
Projecten & activiteiten
- Pesten
- Herfst-winter/lente: wandeling
- Cultuur: MOOOV (film) + theater
- Bezoek appelboer